Arrangeras parallellt

Nordens största mässa och mötesplats för hela e-handeln

+3564 besökare
+250 utställare
100-tals aktiviteter

Här stärks morgondagens e-handel idag

+3564 besökare
+250 utställare
100-tals aktiviteter

212

Dagar kvar till nästa mässa

Boka monter

Exponera dina produkter och tjänster på E-Commerce Expo – den ledande mötesplatsen för försäljning och marknadsföring online

Den 14-15 maj 2025 är du välkommen till E-commerce Expo, där du får ta del av de senaste teknologierna som omformar och driver e-handelsbranschen framåt. På denna internationella mötesplats i Stockholm samlas alla som driver och utvecklar framtidens e-handel.

Efter framgångarna 2024 ser vi med spänning fram emot en ännu större mötesplats med fler utställare, spetsigare scenprogram och massor av interaktiva aktiviteter. På E-commerce Expo möts du av över 200 talare, 250 utställare och 3600 besökare. Ett enastående tillfälle att nätverka i en dynamisk, framåtdriven  miljö med fokus på Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning, Kundupplevelse och personalisering, Webbdesign och utveckling, logistik och marknadsföring.

Träffa potentiella kunder, partners och branschkollegor på ett pulserande mässgolv fyllt med inspirerande talare, mingel, nätverksträffar, matchmaking, workshops och mycket mer.

Välkommen till Nordens viktigaste mötesplats för e-handel 2025 – ta del av framtiden redan idag!

+ 3600

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 200

Talare

Ta del av inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar.

+ 250

Utställare

Företag och organisationer
som visar upp de bästa lösningarna för dig

Samarbetspartners 2024

Komplett mötesplats med extra allt

Morgonseminarier

Mässdagen startar med våra kostnadsfria morgonseminarier! Upplev inspirerande föreläsningar och få nya insikter - ett perfekt sätt att starta dagen med lärande och inspiration.

Nätverksträffar och matchmaking

Varje mässdag öppnas med en nätverksträff som förenar olika fokusgrupper inom handeln för att diskutera allt från framtidens kund till ökad försäljning. På mässan kan både besökare och utställare ta del av mötesplatsens digitala verktyg. Här pågår en ständig matchmaking som leder till nya kontakter och nya möjligheter.

Utställning

Upptäck över 250 utställare, leverantörer och hundratals innovationer i en inspirerande miljö – helt kostnadsfritt för alla besökare. Missa inte chansen att utforska framtidens samarbeten på mässgolvet!

Se utställare 2024

Mingel

Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som besökare får chans att knyta nya kontakter. Ta del av prisutdelningar, tilltugg, live-uppträdande och överraskningar värda att minnas.

NYHET 2025: Hackathon

Hackathon är en av höjdpunkterna på mötesplatsen. En unik möjlighet att dyka djupt ner i den snabbt föränderliga världen av teknologisk innovation. Medan mässgolven pulserar av spännande innovationer och nyheter är Hackathon en plats för praktiskt lärande och kreativ utforskning. Var med och upplev hur spännande lösningar växer fram under ett dynamiskt Hackathon, några som du kanske kan applicera i er egen organisation. Ta del av innovativa lösningar, kreativt nytänkande och mingla med branschexperter. Här ser du framtiden växa fram!

NYHET 2025: Advisory Board

Nyhet för året är att mässan har ett eget Advisory Board, bestående av en grupp framstående experter, specialister och ledare inom handeln. Advisory Board tillhandahåller strategisk och operativ vägledning för att säkerställa att mässornas innehåll och program både är aktuellt och framåtblickande för branschen.

4 Kostnadsfria scener

Nytt för 2025 är att allt innehåll nu är förflyttat ut på mässgolvet. Inga stängda seminarier, istället erbjuder vi fyra öppna scener med noggrant utvalt innehåll, specifikt anpassat för handeln. Detta ger alla deltagare fri tillgång till inspirerande presentationer och diskussioner, direkt på plats. Det öppna formatet främjar interaktion och möjliggör en dynamisk upplevelse för både besökare och utställare.

The Future of Innovation Commerce

Framtiden för e-handeln ser ljus ut, där digitalisering och globalisering driver fram nya möjligheter. Teknik som AI, blockchain och IoT revolutionerar sättet företag interagerar med kunder och hanterar transaktioner. Anpassningsbara plattformar möjliggör skräddarsydda kundupplevelser, medan hållbarhet och socialt ansvar blir allt viktigare i företagens strategier.

Customer, Marketing & Loyalty

Kund, marknadsföring och lojalitet är centrala för framgång i handeln. Genom att förstå kundernas behov kan företag skapa effektiva marknadsföringsstrategier och lojalitetsprogram som driver återkommande köp och stärker varumärket i en konkurrensutsatt marknad.

Sustainability, Supply Chain & Delivery

Hållbarhet, leveranskedja och leverans är centrala områden för framtidens handel. Att integrera hållbarhet i hela leveranskedjan är inte bara en konkurrensfördel utan även en nödvändighet i dagens klimatmedvetna samhälle. Effektiva och transparenta leveranskedjor minskar miljöpåverkan och säkerställer att produkter når kunder på ett etiskt och miljövänligt sätt.

Ai, data & the future of innovation

AI, data och framtidens innovation driver fram en ny era inom affärsvärlden. Genom att utnyttja AI och avancerad dataanalys kan företag förutse trender, förstå kundbeteenden och skapa skräddarsydda upplevelser. Detta möjliggör snabbare och mer informerade beslutsprocesser, vilket i sin tur leder till banbrytande innovationer

Kompetensutveckling på högsta nivå

Ett dynamiskt och spännande scenprogram väntar besökarna på e-commerce Expo. Här får de uppleva framtidens innovationer, banbrytande verksamhetsutveckling och revolutionerande lösningar. Programmet omfattar fokusområden som e-handel och omnichannel-lösningar, marknadsföring, logistik samt försäljningstekniker Scenprogrammet är till för alla, en unik chans till kunskapsutbyte, nätverkande och att skapa värdefulla kontakter inom handeln.

Anders Svensson

Ordförande

Svensk Handel

Charlotte Monro

Global Product Marketing

Booking.com

Bianca Ingrosso

Entreprenör, influencer

CAIA Cosmetics

Kenneth Fredriksen

Senior Vice President, Europe Region & Subsidiary Board Director

Huawei

Thomas Noroxe

VD

Joe & The Juice

Bård Kvamme

Director

Norröna

Johanna Eriksson Hamrén

CEO

CAIA Cosmetics

Florian Westerdahl

CTO

Lindex

Mikael Söderlindh

Grundare & VD

DRM-LND

Ted Boman

VD

Gina Tricot

Rickard Lyko

VD

LYKO

Martin Hallander

VD

ARKIVET Second Hand

Martin Hansson

VD

Stronger

Magnus Johansson

Styrelseledamot

Kaleunited

Marie Nygren

VD

Coop

Tobias Tanner

Grundare

Le Magasin

Axplock av besökare 2024

Var med i händelsernas centrum, här möts 4 000 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi hela e-handeln!

AXPLOCK AV TIDIGARE UTSTÄLLARE

Besöksstatistik 2024

74%

74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.

72%

72% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.

80%

80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

91%

91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer

Nyheter

Press release image

Vi möter Florian Westerdahl

2024-04-18

Vi möter Florian Westerdahl inför R-eTail Talk för att kolla statusen inför hans session i konferensen. I en värld som drivs av teknologi och digital transformation har Lindex transformation inneburit en omställning för att få tekniken att fungera för verksamheten och i denna session berättar Florian om sin passion för hans teams lycka och resa mot framgång.

Läs hela Intervjun här
Press release image

Vi möter Sophie Jahn

2024-04-25

Välkommen till en inspirerande session där livsstil, näringsrik mat och medveten konsumtion förenas! Möt Sophie Jahn, medgrundare av Naima, när vi förbereder oss för R-eTail Talk. Utforska vägar mot framtidens fika med insikter om att ta ställning, sprida kunskap och utforska olika möjligheter. Låt dig inspireras och upptäck hur en balanserad livsstil kan skapas.

Läs hela Intervjun här

Press release image

Vi möter Marie Nygren

2024-04-25

Vi är glada att få möta Marie Nygren, VD för Coop Sverige, i en exklusiv intervju inför den kommande konferensen R-eTail Talk. Marie delar med sig av Coops nya hållbarhetsstrategi, där artificiell intelligens tar en central roll. Följ med när vi utforskar hur AI kan bidra till att forma en mer hållbar framtid för detaljhandeln och samhället som helhet.”

Läs hela Intervjun här
Press release image

Vi möter Katrine Lee Larsen

2024-05-13

I hjärtat av detta står Katrine Lee Larsen, grundaren av Copenhagen Cartel, fast besluten att minska mängden plast i världens hav. Sedan starten 2019 har Copenhagen Cartel följt en målsättning att utmana traditionella konsumtions- och produktionsmönster.

Läs hela Intervjun här
Press release image

Vi möter Veronica D’Souza

2024-05-13

I hjärtat av modeindustrin står Veronica D’Souza som en förändringens fyr, utmanar normer och omformar berättelsen om hållbart mode. Vid 34 års ålder grundare av Carcel, ett danskt märke som trotsar konventionerna genom att ta itu med branschens mörkaste verkligheter: förorening, massproduktion och exploaterande arbetsförhållanden.

Läs hela Intervjun här

TVÅ MÄSSOR
UNDER ETT TAK

Parallellt arrangeras Retail Technology, Nordens ledande mötesplats för handeln. Tillsammans skapar mässorna en dynamisk mötesplats som samlar hela handeln under två dagar. Din biljett gäller till båda mötesplatserna.

 

Se till att inte
missa
viktiga nyheter

Prenumerera på nyhetsbrevet
och håll dig uppdaterad om mötesplatsen.

I samband med detta godkänner jag att Nordic Live Expo hanterar mina personuppgifter. Hanteringen sker i enlighet med företagets integritetspolicy.