Arrangeras parallellt
Guldpartner


Navigating the Future

of e-Commerce


Möt framtiden på Nordens största mässa för hela e-handeln.
Genom vår unika kartläggning av över 40 000 nyckelpersoner i branschen blir e-Commerce Expo 2025 större, vassare och fylld till bredden av beslutsfattare som leder vägen inom e-handelns utveckling.

20

Dagar kvar till nästa mässa

Kostnadsfri mässbiljett

Där innovation och kunskap möts - Framtidens e-handel börjar här

Den 14–15 maj förvandlas Kistamässan i Stockholm till e-handelsbranschens viktigaste mötesplats – det är här du får tillgång till kompetensutveckling i världsklass helt kostnadsfritt!

Ett mässgolv fyllt till bredden med innovationer och nyheter – en unik kunskapsarena där du får tillgång till ett scenprogram i absolut toppklass, insikter från världsledande experter och möjlighet att uppleva innovationer som formar framtidens e-handel.

Lär av branschens skarpaste hjärnorTop E-commerce Influencers, trendanalytiker och experter ger dig strategier för att ligga steget före.
Kompetensutveckling på högsta nivå – Talare som du annars betalar tusentals kronor för att lyssna på, nu helt kostnadsfritt!
Upptäck de senaste e-commerce-lösningarna – Upplev innovationerna som driver branschens framtid från branschens ledande leverantörer.
Bygg värdefulla relationer – Hela e-handeln och ledande varumärken samlas under ett tak.

💬 Vad andra säger:
“Ett måste för alla inom e-handeln – jag gick därifrån med nya insikter, idéer och kontakter som redan har gjort skillnad i min verksamhet.”

🔗 Besök framtiden och boka din kostnadsfria biljett redan idag!

Challenges & Opportunities

E-handelns framtid innebär både utmaningar och möjligheter – från ökande energikostnader och fraktutmaningar till krav på hållbara leveranskedjor och förbättrad säkerhet online. Hur kan värderingar, communities och social commerce stärka kundrelationerna? Och hur kan en sömlös upplevelse mellan online och offline lyfta värdet för kunderna? Alla dessa frågor tas upp i öppna möten, paneldebatter och fireside chats direkt på mässgolvet, där besökarna är i rätt mindset för nätverkande och affärer.

59%

59% Avbryter köp om de inte kan välja betalsätt

14%

14% Högre tillväxt för de som använder enhetliga handelslösningar

31%

31% är mer osäkra kring onlineköp jämfört med för 10 år sedan

19%

19% av befolkningen kommer 2030 utgöras av Gen Z, vilket ställer nya krav på handeln

Advisory Board

Keynote

Mattis Bergquist är CEO på Only R och före detta hållbarhetschef på Coop Sverige. Han har en bakgrund som strategisk rådgivare på Gullers Grupp och har erfarenhet som projektledare och rådgivare inom miljö och hållbarhet. Tidigare har han arbetat med att utveckla hållbarhetsprocesser, leverantörsgranskning och hållbarhetskommunikation. Utbildad i geografi och biologi, fokuserar Bergquist på att främja hållbar konsumtion och minimera klimatpåverkan genom olika initiativ, såsom Coops banbrytande hållbarhetsdeklaration för livsmedel​.

Mattis Bergquist

CEO

Keynote | Jack Stratten

Morgonseminarium Dag 1

Jack Stratten, Head of Trends på Insider Trends, är en erfaren expert på detaljhandelstrender och populär talare inom områden som leveranskedjor och hållbarhet.

Han har föreläst för stora varumärken som Nike, Ikea och Microsoft, uppskattad för sin förmåga att förklara komplexa trender på ett engagerande sätt.
OBS föranmälan krävs pga begränsat antal platser.

Boka din plats på morgonseminariet här
14 Maj
08:30 - 09:00

Jack Stratten

Head of Trends

Chief Retail Officer på Lyko

Keynote

Erica Wredberg är Chief Retail Officer på Lyko sedan 2018. Hon har en mångfacetterad bakgrund inom detaljhandeln och har tidigare innehaft flera betydande befattningar. Bland hennes tidigare roller återfinns försäljnings- och marknadschef på Zeta, Finsmakarens trädgård AB, försäljningschef på Åhléns City Stockholm samt distriktschef på Lidl Sverige. Med en gedigen erfarenhet och en bevisad framgångsrik karriär är Erica en ledare som drivs av att skapa resultat och framgång inom detaljhandelsbranschen.

14 Maj

Erica Wredberg

Chief Retail Officer

+ 3600

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 200

Talare

Ta del av inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar

+ 250

Utställare

Företag och organisationer
som visar upp de bästa lösningarna för dig

Jack Stratten

Head of Trends

Insider Trends

Erica Wredberg

Chief Retail Officer

LYKO

Mattis Bergquist

CEO

Only R

Tony Durham

fd. P&G Director/Associate Director

Supriya Chitale

Open source program office manager

IKEA Group

Highlights & Experiences

Ett mässgolv fyllt av aktiviteter och innehåll utformat för att inspirera dagens beslutsfattare och nästa generations ledare inom e-handeln.

NYHET: Kostnadsfritt scenprogram

Nytt för 2025 är tre öppna scener direkt på mässgolvet, med specialanpassat innehåll för e-handeln. Ett öppet format som skapar en dynamisk och engagerande upplevelse för alla.

Morgonseminarier

Morgonseminarier

Vi bjuder på fantastiska morgonseminarier! På första dagen delar Jack insikter om globala butikstrender och hur butiker anpassar sig till den digitala verkligheten. Andra dagen ger Tony värdefulla tips om hur butikens design och budskap påverkar kundernas köpbeslut, med konkreta exempel från globala varumärken.

Utställning

Upptäck över 150 utställare, leverantörer och hundratals innovationer i en inspirerande miljö – helt kostnadsfritt för alla besökare. Missa inte chansen att utforska framtidens samarbeten på mässgolvet!

Se utställarlista
Priset för Årets cirkulära handel 2024

Mingel med prisutdelning

Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som besökare får chans att knyta nya kontakter. Ta del av prisutdelningar, tilltugg, live-uppträdande och överraskningar värda att minnas.

Anmäl dig här
Hosted Buyer

Hosted Buyer

Vi är glada att för första gången introducera det exklusiva Hosted Buyer-Programmet på den svenska marknaden under Retail Technology och e-commerse Expo 2025. Detta är en unik möjlighet för beslutsfattare och ledare inom handeln att utöka sitt nätverk, upptäcka nya affärsmöjligheter och inspireras av branschens senaste innovationer.

Registrera dig här

NYHET 2025 - Advisory Board

Advisory Board består av en grupp framstående experter, specialister och ledare inom handeln. Advisory Board tillhandahåller strategisk och operativ vägledning för att säkerställa att mässornas innehåll och program både är aktuellt och framåtblickande för branschen.

Läs mer

Statistik 2024

74%

74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till framtida köp.

80%

80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

91%

91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.

Created for the industry, by the industry

Headlight Topics

Nytt för 2025 är att allt innehåll nu är förflyttat ut på mässgolvet. Inga stängda seminarier, istället erbjuder vi fyra öppna scener med noggrant utvalt innehåll, specifikt anpassat för handeln. Detta ger alla deltagare fri tillgång till inspirerande presentationer och diskussioner, direkt på plats. Det öppna formatet främjar interaktion och möjliggör en dynamisk upplevelse för både besökare och utställare.

AI, data & the future of innovation

AI förändrar e-handeln med verktyg som skapar ett hållbart och effektivt affärslandskap. Här får du ta del av insikter från experter och partners för att revolutionera sin e-handelsstrategi.

Values, Marketing & Loyalty

För att lyckas inom e-handeln är en djup förståelse för kundens behov avgörande. Genom att bygga starka värderingsdrivna communities och satsa på upplevelser skapar företag inte bara lojalitet, utan en engagerad kundbas som aktivt vill vara del av varumärket. Med social commerce som växande plattform kan företag utveckla marknadsföringsstrategier som stärker varumärket och driver återkommande köp i en ständigt konkurrensutsatt marknad.

Sustainability

Hållbara och transparenta processer blir allt viktigare inom e-handeln. Genom att effektivisera och öka insynen kan företag både möta efterfrågan på hållbara lösningar och bidra till långsiktig ansvarstagande.

Future-Proofing e-commerce

Energikostnader och personalfrågor är exempel på avgörande utmaningar för framtidens e-handel. Att hantera stigande kostnader effektivt är en nödvändighet för lönsamhet i en marknad med snäva marginaler. Samtidigt krävs konkurrenskraftiga villkor och utvecklingsmöjligheter för att attrahera och behålla kompetens. Effektiva strategier inom dessa områden är centrala för hållbar tillväxt.

The Trailblazers of 2024

Var med i händelsernas centrum, här möts 4 000 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi hela e-handeln!

Se fler besökande titlar Se fler besökande företag
AXPLOCK AV TIDIGARE UTSTÄLLARE

Se till att inte
missa
viktiga nyheter

Prenumerera på nyhetsbrevet
och håll dig uppdaterad om mötesplatsen.

I samband med detta godkänner jag att Nordic Live Expo hanterar mina personuppgifter. Hanteringen sker i enlighet med företagets integritetspolicy.