Arrangeras parallellt

Träffa hela handeln och e-handeln under två intensiva säljdagar

Gör fler affärer och ta plats på handelns viktigaste och mest betydelsefulla mötesplats när alla beslutsfattare samlas under ett tak för att leta nya leverantörer och samarbeten. Retail Technology och e-Commerce Expo är en unik kombination av två mötesplatser som visar hela kundresan mellan online och  offline. För handeln finns det ingen viktigare mötesplats och de nämner inspiration och att göra affärer bland de viktigaste anledningarna till att besöka mässan. Det är därför Retail Technology och e-Commerce Expo är det perfekta tillfället att visa nya produkter, tjänster och lösningar samt träffa potentiella kunder med stort köpinflytande.

Här samlas 250 utställare och över 3500 besökare. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från handeln och e-handeln. Kontakta oss för att boka en monter idag.

Två mässor under ett tak

e-Commerce Expo

Nordens ledande mässa för alla e-handlare.

På e-Commerce Expo samlas marknadsförare och e-handlare från hela Sverige för att utforska den digitala framtiden. Genom att aktivt söka innovativa lösningar strävar de efter att nå ut på marknaden, säkra framtida kunder och driva sin digitala marknadsföring framåt.

I e-handelns växande era har personliga möten blivit ännu viktigare för att skapa starka band och tillgodose kundernas krav. e-Commerce Expo är möjligheten att dela med sig av verktyg, tjänster och expertis direkt till e-handelns beslutsfattare.

Retail Technology

Nordens största mässa och mötesplats för hela handeln.

Retail Technology Stockholm är Nordens mest dynamiska och inflytelserika samlingspunkt för handeln. Här samlas aktörer för att omfamna förändringen och aktivt forma framtidens handel mot en personifierad kundupplevelse.

Branschens ledare samlas på mässan för att utforska banbrytande strategier för framgång, fokuserat på kundnöjdhet och ökad försäljning. Hjälp dem hitta nycklarna till att säkra sina kunders lojalitet och boosta sin försäljning.

Fokusområden

Retail Technology

Retail Interior Design

Kundfokus & marknadsföring

Framtidens teknik som driver försäljningen

Framtidens upplevelser

Framtidens e-handel

Framtidens innovationer anpassade för handeln

e-Commerce Expo

e-commerce

Mobil marknadsföring

Digital Marknadsföring

Säker och innovativ betalning

Logistik & distribution

Hela e-handeln sluter upp

Var med i händelsernas centrum, här möts över 3500 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken och handeln. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi den digitala försäljningen och marknadsföringen online.

+ 3564

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 200

Talare

Inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar.

+ 250

Utställare

Företag och organisationer
som visar upp de bästa lösningarna för dig

AXPLOCK AV TIDIGARE UTSTÄLLARE

Axplock av tidigare talare

Bård Kvamme

Director

Norröna

Charlotte Monro

Global Product Marketing

Booking.com

Bianca Ingrosso

Entreprenör, influencer

CAIA Cosmetics

Anders Svensson

Ordförande

Svensk Handel

Rickard Lyko

VD

LYKO

Florian Westerdahl

CTO

Lindex

Johanna Eriksson Hamrén

CEO

CAIA Cosmetics

Marie Nygren

VD

Coop

Mikael Söderlindh

Founder & CEO

DRMLND

Pär Svärdsson

VD

Apotea

Ted Boman

VD

Gina Tricot

Tobias Tanner

Grundare

Le Magasin

Därför ska du ställa ut eller delta som partner

Ansikte mot ansikte

Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.

Maximera din exponering

Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av mötesplatsens omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.

Besökarna

Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.

Tydlig ROI

Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.

Mer än bara en mässa

Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och öppna scener. Våra talare har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med experter, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.

Nätverka

Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för hela handeln.

74%

74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.

72%

72% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.

80%

80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

91%

91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.

Besöksstatistik 2024

Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:

99% Få överblick över branschen

92% Skapa nya kontakter

79% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk

85% Upphandling/inköp

91% Ta del av nyheter

82% Gå på seminarier

SAMARBETSPARTNERS