Arrangeras parallellt

Delta som utställare eller partner 2025

Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten.

245

Dagar kvar till nästa mässa

Boka monter

Träffa hela handeln och e-handeln under två intensiva säljdagar

Gör fler affärer och ta plats på e-handelns viktigaste och mest betydelsefulla mötesplats när alla beslutsfattare samlas under ett tak för att leta nya leverantörer och samarbeten. e-Commerce Expo och Retail Technology är en unik kombination av två mötesplatser som visar hela kundresan mellan online och  offline. För handeln och e-handeln finns det ingen viktigare mötesplats. Därför är e-Commerce Expo och Retail Technology det perfekta tillfället att visa nya produkter, tjänster och lösningar samt träffa potentiella kunder med stort köpinflytande.

Här samlas 250 utställare och över 3500 besökare. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från handeln och e-handeln. Kontakta oss för att boka en monter idag.

+ 3500

Besökare

+ 200

Talare

+ 250

Utställare

Tre mässor
under ett tak

E-Commerce Expo 2025 arrangeras parallellt med eventen Retail Technology och Stockholm Tech Show. De tre eventen skapar tillsammans en unik arena som driver den tekniska utvecklingen framåt, där innovativa lösningar och framtidens handelstekniker presenteras och diskuteras. Detta samlade forum erbjuder en plattform för nätverkande, kunskapsutbyte och inspiration för branschens aktörer, med målet att forma framtidens digitala landskap och stärka konkurrenskraften på den globala marknaden.

Mötesplatsen är kostnadsfri för alla besökare!

 

Nordens största mässa och mötesplats för hela handeln

Nordens största mässa för Hi-tech och transformation genom ny teknik

Fokusområden

Retail Technology

Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning

Omnikanal och e-handel

Hållbarhet och gröna teknologier

Tekniker och upplevelser i butik

Hantering av kundidentitet och åtkomst (CIAM)

Innovativa leveranslösningar

Säkerhet i detaljhandeln och förlustförebyggande

Plattformar för medarbetarupplevelse

e-Commerce Expo

e-commerce

Marknadsföring

Logistik

leverans och returer

Kassasystem och betalningar

Webbdesign och utveckling

Kundupplevelse och personalisering

Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning

Axplock av besökare 2024

Var med i händelsernas centrum, här möts över 3500 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken och handeln. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi den digitala försäljningen och marknadsföringen online.

AXPLOCK AV UTSTÄLLARE 2024

Kompetensutveckling på högsta nivå

Ett dynamiskt och spännande scenprogram väntar besökarna på e-Commerce Expo. Här får ni uppleva framtidens innovationer, banbrytande verksamhetsutveckling och revolutionerande tekniska lösningar. Programmet omfattar fokusområden som e-handel och omnichannel-lösningar, kundupplevelse och personalisering, butikstekniker samt säkerhet och bedrägeribekämpning. Programmet erbjuder ovärderlig kunskap och erfarenheter som direkt kan tillämpas för att öka er försäljning och marknadsföringseffektivitet.

Bård Kvamme

Director

Norröna

Charlotte Monro

Global Product Marketing

Booking.com

Bianca Ingrosso

Entreprenör, influencer

CAIA Cosmetics

Anders Svensson

Ordförande

Svensk Handel

Rickard Lyko

VD

LYKO

Florian Westerdahl

CTO

Lindex

Johanna Eriksson Hamrén

CEO

CAIA Cosmetics

Marie Nygren

VD

Coop

Mikael Söderlindh

Founder & CEO

DRMLND

Pär Svärdsson

VD

Apotea

Ted Boman

VD

Gina Tricot

Tobias Tanner

Grundare

Le Magasin

Därför ska du ställa ut eller delta som partner

Ansikte mot ansikte

Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.

Maximera din exponering

Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av mötesplatsens omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.

Besökarna

Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.

Tydlig ROI

Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.

Mer än bara en mässa

Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och öppna scener. Våra talare har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med experter, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.

Nätverka

Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för hela handeln.

Komplett mötesplats med extra allt

Morgonseminarier

Mässdagarna öppnas med kostnadsfria morgonsseminarier för alla besökare. Detta skapar en dynamisk miljö för nätverkande och att skapa värdefulla kontakter. Dra nytta av besökarnas förhöjda intresse och kunskap för att maximera er närvaro på mässan.

Öppna scener

Allt är samlat på på mässgolvet! Inför 2025 har vi förflyttat allt till mässgolvet. Inga stängda seminarier – all action händer vid din monter.

Nätverksträffar och matchmaking

På mötesplatsen pågår ständiga nätverksträffar mellan besökare och utställare. Genom matchmaking-funktionen kan ni redan i förväg förboka era möten på plats! Dessa möjligheter hjälper er att knyta värdefulla kontakter med potentiella kunder och partners, möta beslutsfattare som är intresserade av era produkter och tjänster, och skapa samarbeten som kan driva er verksamhet framåt.

Utställning

Mässgolvets +250 utställare lockar mängder med besökare, vilket skapar en dynamisk och livlig atmosfär fylld av möjligheter. Som utställare får ni chansen att demonstrera era produkter och lösningar för en bred publik, nätverka med branschledare, och upptäcka de senaste trenderna inom detaljhandelsteknik. Den höga besökartrafiken ökar er synlighet och ger er möjlighet att samla värdefull feedback direkt från marknaden, bygga starka relationer och öka er kundbas.

Se utställare 2024

Mingel

Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som utställare kan fortsätta att bygga relationer och nätverka med nyckelpersoner inom branschen. Njut av en avslappnad atmosfär där du kan dela erfarenheter, diskutera affärsmöjligheter och stärka dina kontakter. Det är en perfekt möjlighet att fördjupa relationerna som började på mässgolvet och att skapa långvariga samarbeten som kan leda till framtida framgångar för ditt företag.

Besöksstatistik 2024

74%

74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.

72%

72% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.

80%

80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

91%

91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.

Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:

99% Få överblick över branschen

92% Skapa nya kontakter

79% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk

85% Upphandling/inköp

91% Ta del av nyheter

82% Gå på seminarier

Utställarstatistik 2024

69%

69% Av utställana kommer att sälja produkter som ett resultat av att ställt ut på mötesplatsen.

83%

83% av utställarna svarar JA på att de kommer ställa ut nästkommande år

40%

40% pratade med +100 kunder/prospekts på mässan

SAMARBETSPARTNERS 2024