Delta som utställare eller partner 2025
Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten.
Träffa hela handeln och e-handeln under två intensiva säljdagar
Gör fler affärer och ta plats på e-handelns viktigaste och mest betydelsefulla mötesplats när alla beslutsfattare samlas under ett tak för att leta nya leverantörer och samarbeten. e-Commerce Expo och Retail Technology är en unik kombination av två mötesplatser som visar hela kundresan mellan online och offline. För handeln och e-handeln finns det ingen viktigare mötesplats. Därför är e-Commerce Expo och Retail Technology det perfekta tillfället att visa nya produkter, tjänster och lösningar samt träffa potentiella kunder med stort köpinflytande.
Här samlas 250 utställare och över 3500 besökare. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från handeln och e-handeln. Kontakta oss för att boka en monter idag.
+ 3500
Besökare
+ 200
Talare
+ 250
Utställare
Tre mässor
under ett tak
E-Commerce Expo 2025 arrangeras parallellt med eventen Retail Technology och Stockholm Tech Show. De tre eventen skapar tillsammans en unik arena som driver den tekniska utvecklingen framåt, där innovativa lösningar och framtidens handelstekniker presenteras och diskuteras. Detta samlade forum erbjuder en plattform för nätverkande, kunskapsutbyte och inspiration för branschens aktörer, med målet att forma framtidens digitala landskap och stärka konkurrenskraften på den globala marknaden.
Mötesplatsen är kostnadsfri för alla besökare!
Fokusområden
Retail Technology
Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning
Omnikanal och e-handel
Hållbarhet och gröna teknologier
Tekniker och upplevelser i butik
Hantering av kundidentitet och åtkomst (CIAM)
Innovativa leveranslösningar
Säkerhet i detaljhandeln och förlustförebyggande
Plattformar för medarbetarupplevelse
e-Commerce Expo
e-commerce
Marknadsföring
Logistik
leverans och returer
Kassasystem och betalningar
Webbdesign och utveckling
Kundupplevelse och personalisering
Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning
Axplock av besökare 2024
Var med i händelsernas centrum, här möts över 3500 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken och handeln. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi den digitala försäljningen och marknadsföringen online.
Kompetensutveckling på högsta nivå
Ett dynamiskt och spännande scenprogram väntar besökarna på e-Commerce Expo. Här får ni uppleva framtidens innovationer, banbrytande verksamhetsutveckling och revolutionerande tekniska lösningar. Programmet omfattar fokusområden som e-handel och omnichannel-lösningar, kundupplevelse och personalisering, butikstekniker samt säkerhet och bedrägeribekämpning. Programmet erbjuder ovärderlig kunskap och erfarenheter som direkt kan tillämpas för att öka er försäljning och marknadsföringseffektivitet.
Bård Kvamme
Director
Norröna
Charlotte Monro
Global Product Marketing
Booking.com
Bianca Ingrosso
Entreprenör, influencer
CAIA Cosmetics
Anders Svensson
Ordförande
Svensk Handel
Rickard Lyko
VD
LYKO
Florian Westerdahl
CTO
Lindex
Johanna Eriksson Hamrén
CEO
CAIA Cosmetics
Marie Nygren
VD
Coop
Mikael Söderlindh
Founder & CEO
DRMLND
Pär Svärdsson
VD
Apotea
Ted Boman
VD
Gina Tricot
Tobias Tanner
Grundare
Le Magasin
Därför ska du ställa ut eller delta som partner
Ansikte mot ansikte
Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.
Maximera din exponering
Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av mötesplatsens omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.
Besökarna
Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.
Tydlig ROI
Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.
Mer än bara en mässa
Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och öppna scener. Våra talare har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med experter, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.
Nätverka
Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för hela handeln.
Komplett mötesplats med extra allt
Morgonseminarier
Mässdagarna öppnas med kostnadsfria morgonsseminarier för alla besökare. Detta skapar en dynamisk miljö för nätverkande och att skapa värdefulla kontakter. Dra nytta av besökarnas förhöjda intresse och kunskap för att maximera er närvaro på mässan.
Öppna scener
Allt är samlat på på mässgolvet! Inför 2025 har vi förflyttat allt till mässgolvet. Inga stängda seminarier – all action händer vid din monter.
Nätverksträffar och matchmaking
På mötesplatsen pågår ständiga nätverksträffar mellan besökare och utställare. Genom matchmaking-funktionen kan ni redan i förväg förboka era möten på plats! Dessa möjligheter hjälper er att knyta värdefulla kontakter med potentiella kunder och partners, möta beslutsfattare som är intresserade av era produkter och tjänster, och skapa samarbeten som kan driva er verksamhet framåt.
Utställning
Mässgolvets +250 utställare lockar mängder med besökare, vilket skapar en dynamisk och livlig atmosfär fylld av möjligheter. Som utställare får ni chansen att demonstrera era produkter och lösningar för en bred publik, nätverka med branschledare, och upptäcka de senaste trenderna inom detaljhandelsteknik. Den höga besökartrafiken ökar er synlighet och ger er möjlighet att samla värdefull feedback direkt från marknaden, bygga starka relationer och öka er kundbas.
Mingel
Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som utställare kan fortsätta att bygga relationer och nätverka med nyckelpersoner inom branschen. Njut av en avslappnad atmosfär där du kan dela erfarenheter, diskutera affärsmöjligheter och stärka dina kontakter. Det är en perfekt möjlighet att fördjupa relationerna som började på mässgolvet och att skapa långvariga samarbeten som kan leda till framtida framgångar för ditt företag.
Besöksstatistik 2024
74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.
72% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.
80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.
91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.
Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:
99% Få överblick över branschen
92% Skapa nya kontakter
79% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk
85% Upphandling/inköp
91% Ta del av nyheter
82% Gå på seminarier
Utställarstatistik 2024
69% Av utställana kommer att sälja produkter som ett resultat av att ställt ut på mötesplatsen.
83% av utställarna svarar JA på att de kommer ställa ut nästkommande år
40% pratade med +100 kunder/prospekts på mässan